04 juni 2019

Gepubliceerd in Thematische artikels

Uw werknemers laten inenten tegen griep : zeker het overwegen waard. Elk jaar organiseert spmt arista een inentingscampagne, waaraan al onze klanten kunnen deelnemen, op voorwaarde dat ze zich ingeschreven hebben vòòr 23 augustus. Proximus bijvoorbeeld maakt al twaalf jaar gebruik van deze mogelijkheid. Jaarlijks laten zo'n 2000 werknemers van Proximus Group zich inenten. Een gesprek met Marc Moris, directeur van het departement Preventie en Bescherming sinds 2002, over de visie van de organisatie rond deze materie. 


Bij Proximus komt het thema van de griepvaccinatiecampagne geregeld aan bod in de interne communicatie aan de medewerkers.  

De vaccinatie wordt aangeboden aan de werknemers en wordt georganiseerd tijdens hun arbeidstijd. De werknemers kunnen ook vrij kiezen op welke plaats ze de vaccinatie willen krijgen, in de gebouwen van Proximus Group of in de centra van spmt arista. Dit is helemaal geen losstaand initiatief. Het maakt deel uit van een programma met de naam Work-Life Balance, verwijzend naar de verzoening van werk en privéleven.


"Bij Proximus kiezen we ervoor om ook programma’s aan te bieden die onze werknemers helpen buiten hun arbeidstijd. Dat gaat van kortingen voor bepaalde aankopen, tot psychologische ondersteuning, bijvoorbeeld voor een werknemer die door een moeilijke periode gaat in zijn privéleven."

De filosofie van het bedrijf is : de problemen waarmee een werknemer te maken krijgt in zijn privéleven, hebben een effect op zijn professionele leven. Marc Moris voegt daaraan toe: "We hebben maar één leven, geen twee, professioneel en privé. We hebben maar één lichaam en de beste manier om onze werknemers te helpen, is door te zorgen voor een ondersteuning die verder gaat dan het werk. In het kader daarvan is er dus ook de griepvaccinatiecampagne, met een effect op het werk en op het privéleven van de werknemers."


Wanneer we aan Marc Moris vragen of hij advies heeft voor de bedrijven die nog twijfelen, of die niet wensen deel te nemen aan de griepvaccinatiecampagne, is zijn antwoord spontaan en overtuigd. "Om te beginnen is er de positieve impact op de gezondheid van de mensen. Maar men laat door het aanbieden van deelname aan de campagne ook zien dat men bekommerd is om de gezondheid van zijn werknemers. Uiteraard is er een groot voordeel voor de werkgever als zijn werknemers niet hoeven thuis te blijven omdat ze ziek zijn. Maar door deel te nemen aan de griepvaccinatiecampagne toont hij ook een engagement en een maatschappelijke verantwoordelijkheid, die voorbij zijn strikt wettelijke verplichtingen liggen."

Alle informatie rond deelname aan onze griepinentingscampagne zal u binnenkort worden toegestuurd.